שיווק הוא עניין יקר ובתור עסק מתחיל או צעיר יכול להיות שלא יהיה לכם את ההון הראשוני להוציא על שיווק בשלבים המוקדמים. אבל זה לא אומר שאין שיטות אפקטיביות לשווק את המותג שלכם.
לפני עידן האינטרנט, לעסקים קטנים היה רק מספר שיטות זולות לשווק את המוצרים שלהם בעזרת שיטות כמו הדפסה של פלאיירים או קידום באירועים מקומיים קטנים. אבל היום יש כל כך הרבה אפשרויות ברשת אתה פשוט צריך לדעת איפה לחפש.
הנה מספר שיטות שמושתתות על ייעוץ עסקי שעוזר לקדם את העסק שלכם אונליין שיעלו לכם בסך הכול סכום מזערי והשקעה של זמן.
1. google my business
שיטה מצוינת לקדם את העסק שלכם היא הרשמה לגוגל המיקום שלי שמקל על גוגל למצוא את העסק שלכם בקלות ואפילו לגרום לו להופיע על המפות של גוגל.
כל מה שאתה צריכים לעשות זה בסך הכול למלא טופס ולהירשם ולאחר שמאשרים לכם את העסק הוא מופיע היכן שכולם רוצים לראות.
2. נצל את הרשת החברתית
המדיה החברתית והנגזרות השונות שלה לא נועדו רק לחשיפה – זה חייב להיות מרכיב הכרחי בבניה ובפיתוח העסק שלכם ולכן חשוב להשקיע את הזמן בפיתוח של העניין בצורה רצינית ולא כחלטורה.
כטיפ מצוין של ייעוץ עסקי אתם יכול לפרסם מודעות ממומנות בפייסבוק עם חתך ממוקד לגבי קהל היעד שלכם וכך לייצור בידול ומיתוג של העסק שלכם, אתם יכולים להשתמש בחשבון הטוויטר שלכם על מנת לפתח ערוץ תקשורת נוסף עם הלקוחות שלכם.
התגובה יכולה להיות מידיתואפקטיבית. כמובן שישנה האופציה נטולת יחסי הציבור של לינקדין שאם תדעו להשתמש בה כהלכה היא יכולה להיות קרקע פורייה ללקוחות חדשים ואפילו לחברות.
3. בלוג לבלוג יכול להיות מספר יתרונות
מעבר לכך שזה עוזר לחברה לחזק ולפרסם את המותג שלה ועל הדרך למשוך אנשים לדף הנחיתה או האתר של החברה זה גם עוזר לכם לתקשר עם לקוחות בצורה הרבה יותר ישירה וממוקדת אבל חשוב שלא תשכחו לעדכן את הבלוג בתדירות גבוה על מנת שיהיה רלוונטי, בלוג שנמצא במרחב האינסופי של האינטרנט לא מועיל ואף מזיק.
4. תמונות וידיאו הם אמצעים הרבה יותר חזקים ממילים.
אם לצטט ביטוי מוכר נגיד שתמונה שווה אלף מילים אבל וידיאו שווה אלף תמונות. ערוץ יוטיוב הוא כלי מדהים בו גלומות אינספור אפשרויות לקידום העסק שלכם אבל צריך לעשות זאת בחוכמה. כלומר אתם צריכים לייצור וידיאו שיהיה מורכב מתוכן שיתאים ויהיה רלוונטי לעסק שלכם וכמובן יקדם אותו ויביא לכם לקוחות. מודעה פשוטה לא תעזור פה. גם תמונות יכולות לקדם את העסק. אתרים כמו פליקר וגוגל תמונות יכולים לתת לך מקום אחסון אחד לכל התמונות שלכם וכמובן לייצור מהתמונות הללו לינק חזרה לאתר שלכם.
5. קידום בסיסי
קידום אתרים אורגנים או קידום בסיסי הוא כלי שאסור לזלזל בו במיוחד בגלל מנוע החיפוש של גוגל, מכיוון שהתוכן הוא המלך בעולם האינטרנט ותוכן מביא קהל ובאזז לעסק שלכם. אם תחשבו על העסק שלכם במגמה של ייעוץ פיננסי תוכלו להבין שחשוב שתלמדו קידום בסיסי של האתר שלכם קדימה ויתאים אותו למנועי החיפוש. אתם לא צריכים ללכת רחוק הרשת מלאה באתרים וסרטוני יוטיוב שיובילו אתכם צעד אחר צער לארץ המובטחת. לדוגמה:
1. כתיבת מאמרים באתרי מאמרים שמפנים לאתר שלכם עם מילות המפתח הרלוונטיות
2.רישום מאסיבי באינדקסים
3. מענה בפורמים יחד עם הטמעה של כתובת האתר שלכם
4. תיוג של תמונות באתר שלכם עם מילות המפתח הרלוונטיות
5. תיוג בווידאו – גוגל הוא כלי רב עוצמה נצלו אותו
6. כמו כן שיתופי פעולה עם אתרים אחרים והחלפת קישורים, דבר שמחזק את האתר שלכם וכן אתרים שעובדים בסנכרון אתכם
.
אפרת אלעמרי - יועצת עסקית אינטגרטיבית ומקימת חברת ויזין ייעוץ כלכלי ועסקי המתמחה בליווי וביישום פתרונות ייחודיים לעסקים ולמשקי בית בהתמודדות עם הקשיים הכלכליים במשק הישראלי. חברת Vision עושה זאת באמצעות תהליכי ייעוץ ייחודיים המשלבים אימון ושינוי חשיבה. ויזין - ייעוץ פורץ דרך: http://vision-ltd.co.il